okt
8

A Chevrolet WTCC csapatának pilótája egy forgatásra érkezett a magyar fővárosba. A társaságában elfogyasztott vacsorán mesélt nekünk magáról, a versenyzésről, a felkészülésről, a múltról és a mukade-ról. 

A csapat nemrég jelentette be 2011-es versenyzőit, a Müller-Huff-Menu trió változatlan marad. Az új technikai szabályoknak megfelelő, 1,6-os turbomotorral hajtott Cruze-ot szeptember 16. óta tesztelik, éppen Robert Huff tette meg vele az első köröket a MIRA tesztpályán.
"A versenyző és a csapat számára mindig izgalmas pillanat, amikor egy új versenyautó először gördül ki a versenypályára, ez különösen igaz most, hiszen a 2011-es Cruze és a vadonatúj motor egy komoly kihívást jelent." - mondta Huff akkor. Most megtudtuk, hogy a kisebb motor ellenére az autó egyensúlya pontosan ugyanolyan, mint a jelenlegi modellé. Amit szokni kell, hogy fordulaton kell tartani a motort, illetve az, hogy majdnem kétszeres nyomaték a jelenlegi szívómotorhoz képest. Ez bizony komoly terhelést jelent például a gumikra és az intenzív tesztek egyik célja az, hogy a mérnökök megtalálják a megfelelő egyensúlyt: legyen meg a tempó, de a gumik is bírják ki majd a versenyt.
 
Fotó: fiawtcc.com
 
A Cambridge-ben lakó pilóta elmondta, hogy nagyon odafigyel az étrendjére, de a szabályok csak hétköznap szigorúak, hétvégén „kirúghat a hámból.” Rendszeresen edz, heti három alkalommal összesen hat órát fordít a kondicionáló edzésekre. A csapat versenyzői a szezon előtt, egy téli edzőtáboron is résztvesznek, amely a munka mellett jó móka és összerázza a csapatot. Nagy élmény volt számára, amikor Svédországba utaztak és egy befagyott tavon kialakított pályán autóztak, gokartoztak több napon keresztül.
 
A csapattársakkal, különösen Yvan Müllerrel kapcsolatos viszonyáról is mesélt Huff. Még a BTCC-s időből ismerik egymást, amikor Robert Jason Plato-val egy csapatban versenyzett. Müller és Plato kapcsolata nem volt felhőtlen, szinte minden versenyen egymásra találtak, nem volt ritka a lökdösődés a pályán. Ennek a kapcsolatnak a szelleme rávetült Huffra is. Amikor az idei évben a  Chevroletnél csapattársak lettek, a kezdeti hűvös viszony pár beszélgetés, közös program után teljesen megváltozott, eltűntek a vélt sérelmek és kiderült, hogy az "angol-francia" kapcsolat igenis kiválóan működhet.
 
Na és a Mukade? Megkérdeztük a versenyzőt, hogy meséljen a pályákról. Megtudtuk, hogy kedvence a Macao-i és általában jobban szereti az utcai verseny helyszíneket. Nagyon kedveli Brno-t is, nem csak azért, mert ott szerezte első WTCC-s győzelmét, hanem mert a pálya is nagyszerű és rendszerint nagyon sokan vannak és nagyon lelkesek a szurkolók. A vacsorán szintén jelen lévő Wéber Gábor rákérdezett Okayamára, nos ekkor tudtuk meg, hogy a mukade egy 12-15 centiméteresre megnövő japán ragadozó százlábú, amely mérget tartalmazó agyaraival kellemetlen napokat tud okozni az embernek. Mivel a pálya egy erdő közepében található a természet ilyen közelsége ezen gigantikus rovarok jelenlétében is erezhető. A csapat egyik szerelője volt a szenvedő alany, megkékült és rettenetesen eldagadt a kézfeje, miután egy, a párnája alatt rejtőző példány megharapta. Nem meglepő, hogy azóta Robert Huff első dolga szétdobálni az ágyneműt, amikor egy edzésről vagy versenyről visszatér a szobájába...

A bejegyzés trackback címe:

http://autokart.blog.hu/api/trackback/id/tr252355373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.