feb
26

A Saharun Adventure egy Budapestről induló off-road autóverseny és humanitárius túra, amelynek célja a tunéziai Monastirban lesz és ahova a résztvevők egy két napos európai szakasz, egy 24 órás kompút és hét napos sivatagi autózás után érkeznek majd meg. A túrán részt vesz a Liszi László nevével fémjelzett Hungarian Dakar Team, de ott lesz az indulók között a Badár Sándorral tavaly Bamakót is megjáró Kőváry Barna is. Összesen 49 csapat áll rajthoz verseny vagy kaland kategóriában.

Az első alkalommal megrendezett futamra a Vitéz Kürtős Team egy Dacia Logannal nevezett és vág neki a hazaúttal együtt majd' 6000 kilométeres távnak.

 
A rendelkezésünkre álló autó nem igazán alkalmas off-roadozásra, ezért csapatunk inkább a túra humanitárius részére próbál nagyobb hangsúlyt fektetni.” - mondta a szabadúszó formatervezőként, fotósként és autósport újságíróként tevékenykedő Bálint F Gyula - „Több budapesti céggel együttműködve használt számítógépeket, sport ruházatot és sportcipőket, valamint pénzt gyűjtünk, ez utóbbit szemgyógyszerek vásárlására, lévén, hogy a Saharun idei humanitárius akciójának középpontjában a tunéziai vakok és gyengén látók megsegítése áll.”

Gyűjtési akciók Budapesten:

A Vitéz Kürtős Team névadó szponzora február 1. és március 7. között eladott minden kürtőskalács árából 15 Forintot adományoz gyógyszervásárlási célra. Ugyanide kerülnek azok a pénzadományok, amelyeket a cég budapesti sütőházaiban elhelyezett gyűjtő dobozokba lettek bedobva.

Pénzadományokat a Saharun Adventure humanitárius partnerének, az Afrikai-Magyar Egyesület adomány számlájára is lehet utalni március 2-ig, "SAHARUN" jeligével:

CIB Bank 10700378-44706104-52000001

A Vitéz Kürtős Team partnereinek köszönhetően némiképp ösztönözni is tudja az adakozást. A 2000 Ft feletti, névvel, elérhetőséggel beérkezett adományok felajánlói között az alábbi ajándékokat sorsolják ki a túra rajtja előtt:
1 db 15.000 Forint értékű Oázis Kertészet vásárlási utalvány
2 db 5.000 Forint értékű Oázis Kertészet vásárlási utalvány
1 db 10 alkalmas Fitness Factory fitnesz bérlet
2 db 3 alkalmas G1 Kart Center gokart bérlet
1 db Command & Conquer 4 Tiberian Twilight PC játék
1 db Krusell GAIA Piros mobil tok
1 db Arctic USB HUB

Ez utóbbi három ajándék felajánlója, a Bluechip.hu számítástechnikai webáruház megunt, fiókban, szekrényben porosodó számítógép alkatrészeket vár. A beérkezett alkatrészekből komplett számítógépeket raknak össze a cég szakemberei, amelyeket tunéziai iskoláknak szállítanak le a Saharun Adventure résztvevői. De nem csak működő alkatrészekkel lehet segíteni. A Bluechip.hu-hoz bármilyen elektronikai hulladékot be lehet vinni. A március 2-ig beszállított alkatrészeket, gépeket az üzletben lemérik és minden kilogramm után 50 Ft-ot utalnak a gyógyszerekre szánt alapba.

Megunt, de még jó állapotban lévő edzőruhákat (pólókat, nadrágokat), sportcipőket lehet bevinni a Material Centerben található Fitnesz Factoryba. Az itt összegyűlt adományok is Tunéziában találnak majd gazdára.

„Bár csapattársam és én is Budapesten élünk, szerettük volna, ha a Saharun kapcsán erdélyi szülővárosainkra is figyelem irányul, ezért február elején Székelyudvarhelyen és Székelykeresztúron is gyűjtési akciókat indítottunk el.” - folytatta a Vitéz Kürtős Team vezetője.

Tanszereket és számítógépeket adott a nemes célra a székelyudvarhelyi Modern Üzleti Tudományok Főiskola. Tunéziai iskolák részére szervez gyűjtést a középiskolákban, a diáktanácsokkal együttműködve, az Udvarhelyi Fiatal Fórum, valamint Székelykeresztúron az Orbán Balázs Gimnázium diáktanácsa. A tanulók egy-egy tollal, ceruzával, füzettel, festékkel segíthetnek összeállítani pár doboznyi adományt.

„Úgy gondoltuk, hogy a túra illetve a hozzá kapcsolódó humanitárius akciók kapcsán székelyföldi cégeket is érdekelhet a megjelenési lehetőség. Nagy örömünkre szolgál, hogy a székelyudvarhelyi Küküllő Szálloda és a székelykeresztúri Hargita Line kábeltelevízió kiemelt támogatóként állt a csapatunk mögé.” - tette hozzá Bálint Gáspár.

A Saharun Adventure 2012. március 8-án rajtol Budapestről, majd a 17-i célba érést követően várhatóan 19-én vagy 20-án érkeznek vissza a részvevő csapatok Budapestre.

A túra ideje alatt a Vitéz Kürtős Team, a rendelkezésre álló internetelérés függvényében, napi beszámolókkal jelentkezik a http://saharun.vitezkurtos.hu címen.

sze
25

Elkészült az FIA Túraautó Világbajnokság 2012. évi versenynaptára. Jó hír a magyar autósport rajongóknak, hogy 2011 után visszatér hazánkba a VB mezőnye, remélhetőleg Michelisz Norberttel és  Zengő Dension Teammel.

A versenynaptár: 

2012. március 11. - Monza, Olaszország
2012. április 1. - Valencia, Spanyolország
2012. április 15. - Donnington Park, Egyesült Királyság
2012. április 29. - Ismeretlen, Németország
2012. május 6. - Hungaroring, Magyarország
2012. május 20. - Marrakesh, Marokkó
2012. június 10. - Porto, Portugália
2012. július 22. -  Curitiba, Brazília
2012. szeptember 23. - Sonoma, Egyesült Államok
2012. október 21. - Suzuka, Japán
2012. november 4. - Shanghai, Kína
2012. november 18. - Macao

Fotók az idei magyar futamról: 
http://www.gyorsasagi.hu/fenykepalbum/2011-06-05-wtcc-vasarnap/wtcc

nov
23

Ezen a hétvégén kerül megrendezésre az idei bajnokok versenye, Németországban, a düsseldorfi ESPRIT Arénában.

A kétnapos rendezvényen természetesen ott lesz a Formula 1 új világbajnoka, aki olyan nevekkel mérheti majd össze tudását, mint Michael Schumacher (F1), Alain Prost (Andros Trophy), Sébastien Loeb (WRC), Andy Priaulx (WTCC). Vettel természetesen nem újonc a RoC-on, hiszen az elmúlt három évben Schumacherrel párban megnyerte a Nemzetek kupáját Németországnak.

A verseny kieséses rendszerben zajlik egy párhuzamos pályán. Szombaton a nemzetek kupáját rendezik, vasárnap pedig az egyéni verseny zajlik. Az indulók különböző velrsenyautókban kell bizonyítaniuk, a kínálat a következő: Audi R8 LMS, Porsche 911, VY Scirocco, ROC Car, KTM X-Bow, FJ Racecar, ROC 2-seater, Solution F Prototype és RX 150. 

forrás: www.raceofchampions.com

A Race of Champions első alkalommal 1988-ban került megrendezésre, akkor Monthléry volt a helyszín. Az azóta eltelt időszakban a helyszínek sorban a következők voltak: Nürburgring (1989), Barcelona (1990), Madrid (1991), Kanári-Szigetek (1992-2003), Párizs (2004-2006), London (2007-2008), Peking (2009).

A Race of Champions győztesei:

2009: Mattias Ekström
2008: Sébastien Loeb
2007: Mattias Ekström
2006: Mattias Ekström
2005: Sébastien Loeb
2004: Heikki Kovalainen
2003: Sébastien Loeb
2002: Marcus Grönholm
2001: Harri Rovanperä
2000: Tomi Mäkinen
1999: Didier Auriol
1998: Colin McRae
1997: Carlos Sainz
1996: Didier Auriol
1995: Francois Delecour
1994: Didier Auriol
1993: Andrea Aghini
1992: Juha Kankkunen
1991: Stig Blomqvist
1999: Stig Blomqvist
1988: Juha Kankkunen

A verseny honlapja: www.raceofchampions.com

okt
8

A Chevrolet WTCC csapatának pilótája egy forgatásra érkezett a magyar fővárosba. A társaságában elfogyasztott vacsorán mesélt nekünk magáról, a versenyzésről, a felkészülésről, a múltról és a mukade-ról. 

A csapat nemrég jelentette be 2011-es versenyzőit, a Müller-Huff-Menu trió változatlan marad. Az új technikai szabályoknak megfelelő, 1,6-os turbomotorral hajtott Cruze-ot szeptember 16. óta tesztelik, éppen Robert Huff tette meg vele az első köröket a MIRA tesztpályán.
"A versenyző és a csapat számára mindig izgalmas pillanat, amikor egy új versenyautó először gördül ki a versenypályára, ez különösen igaz most, hiszen a 2011-es Cruze és a vadonatúj motor egy komoly kihívást jelent." - mondta Huff akkor. Most megtudtuk, hogy a kisebb motor ellenére az autó egyensúlya pontosan ugyanolyan, mint a jelenlegi modellé. Amit szokni kell, hogy fordulaton kell tartani a motort, illetve az, hogy majdnem kétszeres nyomaték a jelenlegi szívómotorhoz képest. Ez bizony komoly terhelést jelent például a gumikra és az intenzív tesztek egyik célja az, hogy a mérnökök megtalálják a megfelelő egyensúlyt: legyen meg a tempó, de a gumik is bírják ki majd a versenyt.
 
Fotó: fiawtcc.com
 
A Cambridge-ben lakó pilóta elmondta, hogy nagyon odafigyel az étrendjére, de a szabályok csak hétköznap szigorúak, hétvégén „kirúghat a hámból.” Rendszeresen edz, heti három alkalommal összesen hat órát fordít a kondicionáló edzésekre. A csapat versenyzői a szezon előtt, egy téli edzőtáboron is résztvesznek, amely a munka mellett jó móka és összerázza a csapatot. Nagy élmény volt számára, amikor Svédországba utaztak és egy befagyott tavon kialakított pályán autóztak, gokartoztak több napon keresztül.
 
A csapattársakkal, különösen Yvan Müllerrel kapcsolatos viszonyáról is mesélt Huff. Még a BTCC-s időből ismerik egymást, amikor Robert Jason Plato-val egy csapatban versenyzett. Müller és Plato kapcsolata nem volt felhőtlen, szinte minden versenyen egymásra találtak, nem volt ritka a lökdösődés a pályán. Ennek a kapcsolatnak a szelleme rávetült Huffra is. Amikor az idei évben a  Chevroletnél csapattársak lettek, a kezdeti hűvös viszony pár beszélgetés, közös program után teljesen megváltozott, eltűntek a vélt sérelmek és kiderült, hogy az "angol-francia" kapcsolat igenis kiválóan működhet.
 
Na és a Mukade? Megkérdeztük a versenyzőt, hogy meséljen a pályákról. Megtudtuk, hogy kedvence a Macao-i és általában jobban szereti az utcai verseny helyszíneket. Nagyon kedveli Brno-t is, nem csak azért, mert ott szerezte első WTCC-s győzelmét, hanem mert a pálya is nagyszerű és rendszerint nagyon sokan vannak és nagyon lelkesek a szurkolók. A vacsorán szintén jelen lévő Wéber Gábor rákérdezett Okayamára, nos ekkor tudtuk meg, hogy a mukade egy 12-15 centiméteresre megnövő japán ragadozó százlábú, amely mérget tartalmazó agyaraival kellemetlen napokat tud okozni az embernek. Mivel a pálya egy erdő közepében található a természet ilyen közelsége ezen gigantikus rovarok jelenlétében is erezhető. A csapat egyik szerelője volt a szenvedő alany, megkékült és rettenetesen eldagadt a kézfeje, miután egy, a párnája alatt rejtőző példány megharapta. Nem meglepő, hogy azóta Robert Huff első dolga szétdobálni az ágyneműt, amikor egy edzésről vagy versenyről visszatér a szobájába...
sze
28
Nehezen indult a hétvégém. Úgy terveztem, hogy ötkor kelek, hogy nyolcra Bruckban lehessek, az idei  Gokart OB utolsó helyszínén. Arra már nem emlékszem, hogy csörgött-e egyáltalán az óra, tény, hogy nyolckor arra ébredtem, hogy meglepően világos van ...
 
A váltós KZ2 kategória versenyzői használták rendesen a rázókövet...
 
11 körül értem a Speedworld versenypályára, ahol már javában zajlottak a futamok. A közös osztrák-magyar pár kategóriában „drámai” eredményeket hoztak. Négy versenyző ment ki Ausztriába a Super World Formula mezőnyből. Az utolfó futam előtt élen álló Tuzson Attilának csak végig kellett volna mennie a futamon, hogy megszerezze a harmadik bajnoki címét, ám a hatodik körben elszakadt a lánca és kiesett. Laborczfy Dénes nyerte a bajnokságot.
 

Attramini, Baló és Laborczfy
 
Negyed kilenckor értek véget a díjkiosztók (verseny és Duna Kupa), akkor indultam Salzburg felé. Szakadt az eső, egyre fáradtabbnak éreztem magam, ezért fél tizenegy körül úgy döntöttem, hogy alszom egy órát. Hatkor ébredtem fel.
 
Fél nyolckor gurultam be a Salzburgring parkolójába. Vizes volt minden, a bicikli összeszerelésének nem volt értelme, így viszont elég sokat kellett gyalogolni. 
A formula autók második időmérő edzésére hátramentem a pálya végéhez, ahol két tehén legelészett, fülük botját sem mozdítva, amikor elhúz mellettük egy csendesnek nem mondható Formula 3-as versenyautó. A szerviz utat villanypásztor védi, a versenypályát pedig a szalagkorlát. Többre nincs is szükség, a tehén szerencsére nem az a kerítésen átugrálós fajta állat.



A vizes szervizúton egy csiga araszol...
 
Még vizes pályán rajtolt el a Suzuki Kupa utolsó futama. A rajtot követően ketten összeakadtak, majd hárman beléjük rohantak. Piros zászló, takarítás, majd öt autóval megfogyatkozva új rajt. Négy kört mentek majd újabb ütközés, újabb három autó rommá törve. Szerencsére senki nem sérült meg, de az autók siralmasan néznek ki. A teljes mezőnyből két autó, az első sorból induló Szabolcs Róberté és Elekfy Witoldé úszta meg karcolás nélkül a záró futamot. Lesz munkájuk a szerelőknek a következő hetekben.


Tőzsér, Ficza, Bús, Major és Bárkovics autói voltak az első áldozatok.


Ha azt mondják, terepralin indult, elhiszem.
 
Mivel első alkalommal voltam a környéken, úgy döntöttem maradok még egy napot. Nem bántam meg. Miután lezuhanyoztam, és átöltöztem, egy esti sétára indultam Salzburg óvárosába. A szűk, macskaköves sikátorokat járva az érzésem volt, hogy akár Olaszországban is lehetnék. A város fölé magasodó Hochensalzburg vár lenyűgöző, mint ahogy azok a város közepén itt-ott kinövő hegyek is. Az esti kivilágítás sejtelmessé teszi a néhol teljesen függőleges sziklafalakat. Az un. belső hegyek nagy része beépítetlen, zöld terület, viszont nem teljesen kihasználatlanul állnak ott, hiszen a Siegmundstor alagútnál egy földalatti parkolóházat (barlangot) alakítottak ki benne. 

 
Vasárnap este lévén az emberek lassan elfogytak az utcákról, tizenegy után hazafelé tartva már csak pár emberrel találkoztam. 
Hétfő délelőttre is városnézés, fotózás volt betervezve. Bár eredetileg gyalog terveztem, a reggelinél eszembe jutott a biciklim, amelyet nem tudtam használni a Salzburgringen. Mivel odakint ragyogó napsütés és majdnem húsz fok volt, összeszereltem a kerékpárt és újra nyakamba vettem a várost.

Hochensalzburg
 
Universitas Salzburgensis
 
A szűk óvárostól eltekintve rengeteg zöldövezet van. A már említett belső hegyek mellett számos park valamint a füves Salzach part is hozzájárul ahhoz, hogy Salzburgé Európa egyik legzöldebb városközpontja. Az alsóváros leglátványosabb parkja a Mirabell Gardens, amely így szeptember végén is virágba van borulva. Ha a látogatót nem szippantja teljesen magába a színpompa és kicsit elkalandozik az oldalsó részeken is, igazán hangulatos lugasokat, sőt még egy szabadtéri színpadot is talál.
 
Mirabell Garden
 
A Salzach
 
Bár terveztem, hogy felmegyek a várba, ez végül meghiúsult. Egy egyenruhás urat megkérdeztem, hogy fel tudok-e menni biciklivel? „Nem, sajnálom” - érkezett az válasz. Nem baj – gondoltam -, majd lezárom valahol és felsétálok. Mivel a Mirabellnél is le kellett tennem a biciklit, sajnos rá kellett jönnöm, hogy lakat kulcsa az autóban maradt. A park bejárata mellett találtam egy kerékpár tárolót, ahol 5-10 bicikli egy hosszú bowdennel összekötve egy ponyva alatt pihent. A szélén volt még hely, úgy hogy én is beállítottam a bringámat a ponyva alá és reménykedtem, hogy nem kíváncsiak az emberek arra, hogy minden bicikli le van-e zárvat. 


Menedék a biciklimnek.
 
Egy óra körül értem vissza az autóhoz. Még hátra volt egy hely, amit már Budapestről kinéztem. Fel kellett mennem a Gaisbergre. A hegy 1288 méter magas, majdnem 900 méterrel magasodik a város felé, úgy, hogy csúcsa légvonalban öt kilométerre sincs a városközponttól.
 
Salzburg a Gaisbergről
 
Kilátás kelet felé

Az oda vezető út festői. Több helyén is megálltam, hogy készítsek pár fotót a Daciáról, amelyre nemrég került fel az AUTOKART design. 

 
A tetőről a kilátás csodálatos. Északra a síkság, nyugatra a város, délre és keletre az Alpok. Bár a Salzburg környékén szikrázó napsütés volt, a hegyekben eshetett, mert délre csak a felhőkbe burkolózott körvonalak látszottak. A szép időt több siklóernyős is kihasználta, ahogy az alábbi kis videón is látható:
 
 
1170 kilométer út, 77 liter benzin, 6,5 Mbyte fotó az ausztriai hétvége mérlege. A verseny fotók hamarosan a gyorsasagi.hu és gokartmagazin.hu oldalakon...
 
sze
14

"Aki úgy gondolja, hogy ő tud vezetni és nagyképűen ül be az autójába és megy az autópályán nem tudom mennyivel, annak mindenképpen azt ajánlom, hogy próbáljon ki egy ilyen versenyt. Üljön be egy ilyen versenyautóba és szerintem az első verseny után letörik a szarva" - Debreczeni Zita

A Suzuki Swift Kupa autói nem a legerősebb, leggyorsabb versenyautók, de mégis a legkedveltebb, legnépesebb kategória a Gyorsasági Szakágban. Hogy miért? Mert az alacsony költségvetés mellett mégis nagyon nagy vezetési, versengési élményt nyújt. Itt nem a műszaki fejlettség vagy nem a pénztárca vastagsága a fontos, hanem a jelenleg 29, műszakilag teljesen egyforma autó pilótáinak képessége dönti el, néha csak ezredmásodpercnyi különbséggel egy-egy futam végeredményét. A belső köridőmérés, a kielemezhető telemetria adatok pedig mind hozzájárulnak a népszerűséghez.

A bemutató videót az RCM Motorsport készítette.

www.rcmmotorsport.hu
www.suzukikupa.hu
www.gyorsasagi.hu
 

sze
11

Jeep lego

Címkék: katona jeep gyorsszerviz | Szerző: AUTOKART | 10:08 pm

Adott egy Jeep, az eredeti, az amerikai hadsereg számára készített verzió. És adott hat katona.

Kérdés: Hány perc alatt szedik szét darabjaira és rakják újra össze az autót úgy, hogy azzal érkeznek a helyszínre és az akció után azzal távoznak?

Megoldás: kevesebb, mint 4 perc. Íme:

forrás: jalopnik.com

sze
8

WTCC 2011

| Szerző: AUTOKART | 4:35 pm

Az FIA Motorsport Világtanácsa szerdán jóváhagyta a Túraautó Világbajnokság jövő évi versenynaptárát.

fotó: www.fiawtcc.com
 
A sorozat márciusban Brazíliában kezdődik és tizenkét forduló után novemberben Macao-ban ér véget.
 
Az idei naptárhoz képest változást jelent, hogy kiesett Mexikó és Belgium, új helyszínként pedig bekerült Argentina (Buenos Aires) és Kína.
A bentmaradt országok esetében is vannak változások, így Portugáliában Portimao helyett Porto, japánban Okayama helyett Suzuka látja majd vendégül a 2011-es mezőnyt.
 
A magyar szurkolók körében közelség révén legnápszerűbb helyszín, Brno benne maradt a versenynaptárban, azonban a verseny az ideihez képest másfél hónappal korábban, június 19-én kerül majd megrendezésre.
 
WTCC 2011
 
március.20 - Curitiba, Brazília
április 3. - Buenos Aires. Argentína
május 15. - Monza, Olaszország
június 5. - Marrakech, Marokkó
június 19. - Brno, Csehország
júlis 3. - Porto, Portugália
július 17. - Brands Hatch, Nagy Britannia
július 31. - Oschersleben, Németország
szeptember 5. - Valencia, Spanyolország
október 23. - Suzuka, Japán
november 5. - Ismeretlen, Kína
november 21. - Macau, Makaó